Retourneren

Levertijden Porttech Poortautomatisering en Toegangstechniek.


Retourneren

Graag informeren wij u helder en duidelijk over de voorwaarden voor het retourneren van producten die u in de Porttech webshop, online besteld. Lees onze voorwaarden voordat u tot bestelling over gaat even aandachtig door.

TIP: Bij twijfels kunt u ons beter eerst even bellen (0485 76 00 76) voordat u tot bestelling overgaat! Dat scheelt u en ons veel werk en kosten.

 

Algemeen

De producten die u retour stuurt willen wij graag weer aan een nieuwe klant verkopen. Deze verwacht een onbeschadigd nieuw product in een nieuwe complete verpakking met alle componenten compleet in de verpakking.
De retourgoederen worden door ons gecontroleerd op beschadigingen en op de compleetheid van  de verpakking met inhoud. Wij zijn daar erg streng in. Beschadigingen of beschadigde verpakkingen leiden tot het niet of niet geheel terugbetalen van de aankoopsom.

Binnen 14 dagen retour met herroepingsformulier

Als u niet tevreden bent over het product, mag u het, conform de wet en met in achtneming van onze voorwaarden, binnen 14 dagen retour sturen. U moet hiervoor het hier te downloaden HERROEPINGSFORMULIER gebruiken.Dit formulier moet dus zeker binnen 14 dagen bij ons binnen zijn. Per post of per e-mail. Porttech zal u bij ontvangst van het Herroepingsformulier een bevestiging sturen.

 

Verzendkosten voor retouren

De verzendkosten voor het terugsturen van de producten zijn voor uw eigen rekening.

Geld terug

Het aankoopbedrag van het product en de eventueel berekende standaard verzendkosten storten wij binnen 14 dagen na ontvangst van het herroepingsformulier terug op uw rekening. Uiteraard doen we dat alleen maar als we de producten ook daadwerkelijk en op tijd terug hebben ontvangen.

Voorwaarden om te kunnen retourneren en geld terrug te krijgen

Porttech neemt de producten alleen retour indien:

- het herroepingsformulier binnen 14 dagen door ons is ontvangen;

- de producten binnen 14 dagen weer bij ons terug zijn;

- de producten niet gebruikt zijn;

- de producten onbeschadigd zijn en nog in de originele verpakking zitten;

- de verpakking onbeschadigd is en er geen stickers, teksten of plakband op de verpakking zitten;

- de producten niet beschadigd zijn. U bent zelf verantwoordelijk voor het transport van de retourproducten en draagt het risico van eventuele beschadiging. Zorg dus dat ze goed verpakt zijn en stop ze eventueel in een overdoos om beschadiging aan de verpakking te voorkomen. Wij raden u aan om de prodcuten aangetekend te verzenden.


Wat kan wel….en wat kan niet retour?

Praktijkvoorbeeld 1:
U bestelt een set motoren en gaat deze monteren. Alle componenten zijn gemonteerd. U stelt de poort in werking en komt tot de conclusie dat het  toch niet is wat u wilt.
Dit kan niet retour:  bouten, moeren, kabelwartels zijn gebruikt en hebben gebruikssporen. Besturingskast is gebruikt, dit mag niet.

Praktijkvoorbeeld 2:
U heeft de artikelen ontvangen. U verscheurt de doos en gooit binnen-verpakkingen zoals plastic en beschermend schuim/karton weg. U besluit om de artikelen te retourneren. De doos wordt zonder de originele binnenverpakking en met bruine plakband hersteld en retour gestuurd. Dit kan niet retour. Reden: onverkoopbaar.

Praktijkvoorbeeld3:
U ontvangt de artikelen. U pakt ze voorzichtig uit en opent ze voorzichtig op de plaats waar dit eventueel ook weer te sluiten is met transparante brede plakband. U bewaart de verpakking. U beoordeelt de artikelen en besluit ze terug te sturen. Dit kan retour. Reden: verkoopbaar.